2018. jan 15.

Egy dráma részegekről? Naná!

írta: Nyári Laci
Egy dráma részegekről? Naná!

Valószínűleg sokan vannak, akiknél gyakran megesik, hogy van egy nagyon jó ötletük, csak éppen nem jöttek még rá, ugyanis a fejükben az agyuk mögött van ez, ami nem szokott kibújni: Csak akkor jön elő, amikor már valaki előttünk megszerezte a jó ötletet. Nos, az hogy egy nagyon komoly drámát csináljanak a részegekről, az nálam így esett le: "Hát persze! Hogy ez nekem még hogy nem jutott soha az eszembe!"

Utam ismét a Katona színházába vezet, csak most a Kamra nevű színpadukhoz, amely egy, a főépülettől különálló helyen volt. Ritkán érzem magam olyan szerencsésnek, mint mikor heti kétszer megyek Katonába. A darab lényege (akinek nem esett volna még le) annyi, hogy különböző karakterek részegen beszélgetnek egymással. Tehát prostituálttól kezdve üzletemberig mindenféle karakter szerepel, csak a lényeg, hogy totál be vannak rúgva. Amikor az ember ennyire picsókás, általában sokkal őszintébb, mint a hétköznapokban. Gyakran féltve őrzött titkokat is nagyon könnyen kinyög. Nem véletlenül hangzott el a darabban ez a mondat: 

Isten a részegeken keresztül kommunikál.

A darab vége felé, már mi is tisztán látjuk azt, hogy az állítás nagy valószínűséggel igaz lehet. Nagyon érdekesnek tartottam, hogy a "bolondságokat, hülyeségeket" a színészek akárhányszor ismételik újra, ugyanolyan vicces lesz, de mikor egyetlen egyszer mesélnek egy nagyon komoly részletet az ő életükből, akkor azonnal megfagy a levegő. A Gothár Péter rendezte előadás nagyon jól van kialakítva. Minden egyes jelenet, ahol megjelenik egy szereplő-gárda, egy sikátorban játszódik. Nagyon egyszerű ennek a folyósónak a stílusa (amit ráadásul maga a rendező talált ki!). A falak egyre keskenyebbek, minél távolabb van a nézőktől, majd a legvégén van egy hatalmas tükör, amitől még hosszabb lesz a sikátor. A rendezői adagolások (hol vicces, hol komoly) nagyon precíz és alapos. A néző sosem tudja, hogy mikor jön valami komoly dolog, de nevetés közben mindig arra vár, hogy egy apró részletet megtudjon az egyik szereplő életéből. S lassacskán, az elődás vége felé konkrétan mindenkinek kirajzolódik a promlémája, fájdalma. 

A színészek tökéletesen csinálják a dolgukat, mint mindig. Komolyan mondom, a Katonában csak a rendezőkkel kell óvatosnak lenni, de még azokkal is alig-ailg. Menjetek rá bátran, de előtte ne igyatok. Csak utána.

 

 

Szólj hozzá

budapest színpad kultúra szórakozás színház emberek világ művészet részegség színdarab katona ónodi eszter kamra részegek különleges emberi kapcsolatok díszlet egyedi gothár péter elek ferenc vajdai vilmos keresztes tamás rezes judit pelsőczy réka mészáros máté mészáros béla pálmai anna kocsis gergely darabok tasnádi bence dér zsolt színész leszek mindörökre borbély alexandra gyere színházba kultúrkoktél garantált este rujder vivien